Hösten 2020 gick sjukvården i många länder på knäna på grund av en snabbt ökande Covid-smitta. Inför thanksgiving, jul och nyår gav staten Illinois våra vänner på Framestore Chicago i uppdrag att skapa en kampanj om pandemivänligt högtidsfirande. Tillsammans utvecklade vi en ny illustrationsstil och tog ut den i över 30 leveranser, allt från enorma stortavlor till korta Youtube-spottar.
I all ärlighet, att fira jul utomhus eller ta nyårsskålen på Zoom, hur kul låter det egentligen? Näst intill omöjligt uppdrag, men med fokus på inspiration och avsaknad av pekpinnar fick kampanjen ett varmt mottagande. Covid gav sig förstås inte så enkelt, men varje person som valde ett smittsäkrare alternativ var en vinst.
HOLIDAY LOOPS
CREATIVE DIRECTOR
Daniel DelPurgatorio
ANIMATION DIRECTOR / CREATIVE LEAD
Sofie Edvardsson
PRODUCENT
Simon Österhof
ART LEAD
Karolin Gu
ANIMATION SUPERVISOR
Jakob Nyström
DESIGN
Karolin Gu
David Karlström
ANIMATION
Jakob Nyström
Carl Johan Hasselrot
Salla Lehmus
FULLSTÄNDIGA CREDITS
Client: State of Illinois
Agency: OKRP
Production company: Framestore
Creative Director: Danny DelPurgatorio
Design/Animation: Alma Kim, Soja
Flame Operator: Serina Flores
Designers: Ben Javes, Roman Muradov
Executive Producer: Larissa Berringer
Associate Producer: Alissa Nunley
Animation Studio: Soja Animation
Producer: Simon Österhof
Animation Director: Sofie Edvardsson
Animation Supervisor: Jakob Nyström
Illustration: Karolin Gu
Design: Karolin Gu & David Karlström
Animation: Jakob Nyström, Carl Johan Hasselrot & Salla Lehmus